ביקורת ספר: The Sea Priestess

Dion Fortune. The Sea Priestess. Weiser Books (July 1, 1979) ISBN: 0877284245

John William Waterhouse, Miranda - The Tempest, 1916

דיון פורצ’ן נולדה בשם ויולט מארי פירת’ בצפון ווילס בשנת 1890. היא למדה פסיכולוגיה והניסיון הראשון שלה בתורת הנסתר היה לימודיה עם ד”ר תיאודור מורטיאר. בשנת 1919 הצטרפה פירת’ למסדר ההרמטי של שחר הזהב ושינתה את שמה לדיון פורצ’ן, וריאציה על המוטו המשפחתי שלה: Deo, non fortuna (אלוהים, לא הגורל).

בשנת 1924 היא הקימה קבוצה מאגית עצמאית שנקראה Chalice Orchard. מאוחר יותר הפכה קבוצה זו למסדר המאגי The Society of the Inner Light, שפועל באנגליה עד היום. במהלך חייה פירסמה פורצ’ן עשרות ספרים, חלקם אודות מאגיה ותורת הנסתר, וחלקם רומנים בדיוניים.

את הרומן The Sea Priestess כתבה דיון פורצ’ן בשנת 1938 והפיצה לקהל מצומצם ופרטי. רק באמצע שנות החמישים פורסם הספר לציבור הרחב.

בחור צעיר שמאס בחייו בפרובינציה עם אמו ואחותו, פוגש אישה מבוגרת, יפהפייה ומסתורית. היא מבקשת ממנו לבנות לה בית על הים ונוטלת אותו למסע חניכה מרתק, רווי רמיזות ארוטיות ומיסטיות אודות חווית האלוהות באמצעות המאגיה. המסתורין של האזוטריקה המערבית אינו מוסבר כאן במילים, אלא נרקם לכדי סיפור אהבה בלתי ממומשת. במידה רבה, הרומן מציג את הטרגדיה של האהבה הרוחנית בין גבר לאשה, שנמצאת גם ביסוד המסתורין.

למרות האנגלית הארכאית משהו, שאינה תמיד קולחת, הספר מעורר-השראה. לא ניכרת כאן הנטייה הטבעית של פורצ’ן להטיף מוסר תוך כדי טווית הסיפור, כמו למשל בספרה האחר The Demon Lover. אפשר אפילו לסווג את The Sea Priestess כיצירת פנטסיה מוקדמת וגולמית.

הרומן The Sea Priestess הוא אחת היצירות הבדיוניות המעניינות ביותר של פורצ’ן, ואחת היצירות הבדיוניות הטובות ביותר שנכתבו על ידי אדם שעוסק במאגיה עבור קהל שעוסק במאגיה. העלילה רומנטית ומסקרנת. הדמויות חזקות ואפלות. האווירה מהפנטת. כמיהת הגיבור לאהבה ולגילוי סודות צפונים תרתק את הקורא בעל הרקע בפולחני מסתורין. תפילות ומזמורים מרגשים לאלת הטבע ולאלת הים יעניינו חובבי ליטורגיה מאגית.

מומלץ:

לתלמידים של מסורת האזוטריקה המערבית, לכוהנות ולחובבי דיון פורצ’ן.

קריאה נוספת: