סדנת נשימות? סדנת קסמים!

17/12/2006
נכתב על ידי

עדיין לא נחה דעתי מהתכנית לסדנת הנשימות שאלמד ב-27 לדצמבר בבית אורן. הבוקר הוספתי עוד תרגיל אחד של נשימה קבוצתית למערך הלימוד. ועוד שני תרגילים שממחישים את הקשר בין צ’אנט לנשימה. בינתיים יש 16 תרגילים שונים ומשונים לסדנא בת שלוש שעות, פחות או יותר. ולחשוב שהאשימו אותי בקיום סדנאות פשטניות מדי, שלא מתאימות “למתקדמים”. גררר. המפף.

אבל נו. העסק הזה עם “מתקדמים” שלא נאה להם ולא יאה להם ללמוד כל מיני דברים, מזכיר לי את לורה וג’ניפר, שתיים ממכרותיי. ג’ניפר למדה בוולסלי, קולג’ יוקרתי המשתייך ל-Seven Sisters. לורה למדה בקולג’ שהוא אמנם מעולה, אך אינו משתייך לאליטה האקדמית בארצות הברית. ג’ניפר אף פעם לא מדברת מעמד הקולג’ בו למדה. לורה, לעומתה, מתרברבת כל הזמן שלמדה באחד מן המוסדות האקדמיים הטובים בארצות הברית.

אז אני לא “מתקדמת”. אני מכשפה וזהו. כוהנת וזהו. לומדת מכל אדם. משתדלת לפחות. וגם מלמדת דברים כבדרך אגב, ואחר כך מגלה שאנשים לוקחים את מה שלימדתי ומוכרים את זה בזול. או לחילופין במחירים מופקעים. גרר. המפף. אבל לא אכפת לי ולא אכפת. כי אני מכשפה, ואני כוהנת, והקסם שלי חי ואמיתי ובא מהלב ואני אלמד אנשים באהבה, ואני לא אכנע לתכתיבי מנטליות של מחסור מחד, וגם לא לתכתיבי השוק מאידך.

אז לנשום צבע? לנשום צבע! לנשום ריח, זה בטח. לנשום צלילים. ואולי הסדנא הזאת שאני רוקמת היא כבר לא סדנא למתחילים. ואולי בעצם אף סדנא שאני מלמדת היא לא לגמרי סדנא למתחילים. ואולי אני בעצם כן מלמדת את מסורת הפיי בכל נשימה שלי. כי זאת אני. כי אני רוצה לגשת ישר לעניין, ללב, למהות. והמהות היא קסם. לא פחות ולא יותר.

תגובות באמצעות פייסבוק

תגובות

תגיות: , ,

2 תגובות לרשומה סדנת נשימות? סדנת קסמים!

  1. שי בתאריך 23/12/2006 בשעה 01:19

    תרשי לי להציע משהו, בענייני סדנאות למתחילים ומתקדמים.

    הבעיה היא בהגדרות. בנסיון לתייג משהו, ידע כלשהו, מיומנות מסויימת, לתוך כותרת “זה למתחילים”, “זה למתקדמים”, “זה למתקדמים אחרים”.

    כתבת משהו דומה ברשומה אחרת איפה שהוא אצלך – אין משמעות לכותרת. יש ידע. אדם (או אדמית) מגיע אליך עם מכלול מסויים של יכולות, שרכש מאז שנולד, ואת תורמת לו משהו לערימה. להגיד ש”את זה את מלמדת רק מתקדמים” ולהתחיל לבחון האם האדם באמת מתקדם או לא, סביר להניח שיוביל אותך לויכוחים שבהם הצד השני מנסה לשכנעך ש”הוא מתקדם מספיק” או כל טיעון אחר באיזור.

    ומה שאני אומר הוא, שברגע שמתעסקים בתגיות לא מתעסקים במהות. ומציע אולי להרפות מהתגית. להגיד שאת מלמדת ידע מסויים, לאנשים שזה מתאים להם. את הרי לא מפעילה טייפ שמקריא את הידע. את מלמדת יצור אנושי מסויים לעשות דברים מסויימים. הלימוד שלך הוא לאנשים, לא לידע.

    ואם למישהו חשובות התגיות יותר, והוא מתעקש, אז פה את בתור מדריכה יכולה לבחור – או שזה כנראה לא מתאים לו כרגע, או שאת מרפה מהויכוח ומתרכזת במהות – ללמד אותו את מה שאת רוצה ללמד.

    ושיקראו לזה איך שירצו. 🙂

  2. כרמית בתאריך 23/12/2006 בשעה 10:20

    הי שי. העניין לא ממש קשור להגדרות, לתגיות או לאגו, אלא למיומנויות וכישורים. אני לא יכולה ללמד אנשים איך לברך ברכות שמתגשמות או לחצות את הגבול לעולם החלום אם הם לא שולטים במיומנויות “פשוטות” כמו נשימה, מיקוד תשומת לב פנימית, חישת כוח מאגי, ועוד, ועוד. לימוד כזה יהיה בזבוז זמן של התלמידים, ואני מניחה שגם די יתסכל אותי מבחינה אישית.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *